hari ni, aku nak cerita tentang anak sedara aku...bkn anak aku yek
name budak nih balqis..anak pade akak aku yang dok kat cheras tuh
kire 1st baby die la...budak nih baru 7 bulan, tp aku rase mcm baru je lahir
hampir tiap minggu jugak la aku lepak umah akak aku melayan budak nih
sampai "budak gembeng" pn merajuk2 aku xlyn die sgt..hehe
actually si balqis nih anak sedare aku yang ke-20 n paling mude la kirenye
yang len sume da besar panjang...paling tua umo die 19taun..
tuh pasal la aku nih nmpk cm dah tua, ramai sgt dah panggil aku pakcik..
iskkk

gamba atas nih aku amek pakai hp aku gune feature smile shutter
kire mcm smile detection la..utk baby nih mmg susah la nk jadi
mebi sebab budak nih xde gigi kot, sampai hang2 hp aku..
si balqis nih mmg ske senyum...tgk aku je senyum
aku tgk die pn die senyum jgk...aku ensem sgt ke hek
budak2 bole tawu ke ensem ke x..pedulik la..

yang nih pict time si balqis nih marah...marah sebab aku xnk dukung die..
hehe manje sgt asek nk mintak dukung jek...pastu tros tarik muke..
nk kene bancuh susu baru la die senyum balik...klo x jgn harap..


yang ni plak time die baru bgn tido...aku kne jaga budak nih sorg2
pasal mak ngn bapak die keje n babysitter die dpn umah blk kg..
jadi la mcm bapak kejap...terpakse la bancuh susu utk die,
cebukkn die time berak..men2 ngn die...fuhh penat jgk jaga baby nih..
isk agaknye camnela klu aku nih ade anak sendiri...
mesti anak2 aku manje ngn aku, xkn ngn mak die plak kn,
klo mak die si budak gembeng tuh alamatnye mmg anak aku pon kuat
nanges jugakla nmpaknye...huhu


yang ini mmg pelik...tido mcm org tua...nk soh bedung jgn harap la..
tangan mesti nk depang ke atas...lagi satu, budak nih harap jek kicik
toto yang besar tu pon mmg xcukup la utk die tido..
die nih tido pusing2, golek2, guleng2..sume ade...
ade skali die tido sampai tergolek2 kat dapur..
ade la dlm jarak 5meter dari die tido..


hehe tuh jer aku nk cerite...
len kali aku crite la benda len plak..
bye..